Zatoč s prechladnutím

1

Chvíľu zima, chvíľu teplo, ráno hmla, večer dážď. Rovnako ako na jar, aj na jeseň sa nám rýchlo striedajú teploty a počasie, čo sa často odrazí na našom zdravotnom stave. Áno, chrípka, prechladnutie a aj tá rýma. Dosť často podceníme počasie, vonkajšiu teplotu a vitamínové prevenciu. Ak patríte medzi tých poctivých a dôkladne dopĺňate prísun vitamínov a minerálnych látok po celý rok, je dosť možné, že vás prechladnutie obíde oblúkom. Ale kdo sa skutočne stará o prísun vitamínov ešte predtým, než naozaj nachladne? Keď už je ale na všetky tieto rady neskoro a naozaj nás skolí prechladnutie, čo s tým? Možno budete prekvapení, ale máme v rukáve jedno eso za druhým! 

 

Zázvor nemusí byť iba čerstvý

Zázvor, ten poznáme všetci. Vieme, že počas prechladnutia a chorôb je to najvyhľadávanejšia prírodná surovina, ktorá nám naozaj pomôže. Vyskúšali ste ale zázvor sušený a mrazom sušený? Žuvaním sušeného zázvoru zvlhčíte krčnu sliznicu, aby nedochádzalo k dráždivému duseniu. Alebo ho zalejte horúcou vodou a urobte si z neho zázvorový čaj. Mäkké kocky zázvoru môžete následne zjesť. Zázvor mrazom sušený je k dostaniu buď v plátkoch alebo v prášku. Vhodný je do čaju aj limonád. Vďaka svojej sile a nezameniteľnej arómy je výborný aj do ázijských pokrmov a vývarov, vďaka ktorým prehrejeme každý sval.

Zázvor

Vitamínová bomba

Mrazom sušené ovocie si vďaka šetrnému spracovaniu zanecháva podstatne vyššie množstvo vitamínov a minerálnych látok, ako je tomu u ovocia tradične sušeného. Vďaka tomu sú napríklad černice, ríbezle, alebo kiwi vitamínovou bombou plnú antioxidantov.

Mrazem sušené ovoce

Kde hľadať vitamín C, keď nie v lekárni

Arónia s rakytníkom sú dve malé bobuľky, ktorých nálož vitamínu C s prehľadom prevalcuje únavu a prechladnutie. Arónie je silný antioxidant, posilňuje imunitný systém a pomáha pri liečbe prechladnutia i zápalu pľúc. Odporúča sa kombinovať práve s rakytníkom alebo iným ovocím s vysokým obsahom vitamínu C, pretože sa rutín, významný antioxidant s protizápalovými účinkami obsiahnutý v Aronia, viaže práve s týmto vitamínom. Rakytník detoxikuje organizmus, bojuje s voľnými radikálmi a očisťuje pečeň a obličky, ktoré počas choroby trpia.

Arónie

Cesnak zaženie prechladnutie aj rýmičku

Ďalšiou surovinou, ktorú poznali už naše babičky, je cesnak. Aby sa z cesnaku uvoľnila účinná látka alicín, vďaka ktorej posilníme imunitu, je nutné cesnak buď rozdrviť, utrieť, rozhrýzť alebo nakrájať na plátky a chvíľku počkať, aby došlo k chemickej reakcii pri ktorej účinná látka vznikne. Ak neznesiete cesnak v surovej podobe, vyskúšajte cesnak mrazom sušený plátky alebo prášok.

Česnek

Prírodný multivitamín

Poznáte včelí peľ? Táto superpotravina si v mrazom sušenej podobe zachováva všetky živiny a hlavne veľa vitamínov. Obsahuje až 250 zdraviu prospešných látok vrátane vysokého podielu bielkovín. Ide tak o komplexnú a plnohodnotnú potravinu. Ak používate pri chorobe med, peľ je silnejší variantom. Je to jediná potrava, ktorú včely potrebujú k životu. Udržuje ich zdravé a bodré. Stačí len pol lyžičky denne!

7
 
 
Uzdrav sa kúpeľom s epsomskou soľou

S nachladnutím môžete bojovať aj horúcim kúpeľom s epsomskou soľou! Nie vlažným, ale vážne horúcim. Prehrejete si telo a uvoľníte dutiny. Epsomská soľ je zdrojom horčíka a síranu. Horčík skladá dôležitú úlohu nielen pri nachladnutí, znižuje tiež zápaly a napomáha správnej funkcii svalstva. Najlepšie sa vstrebáva cez kožu rovnako ako sírany, ktoré zase zlepšujú vstrebávanie živín, vyplavujú z tela toxíny a zmierňujú migrény. K dostaniu je v čistej alebo levanduľovej podobe. Relax volá, napúšťajte vaňu!

6
 

Svetová zdravotnícka organizácia už roky upozorňuje na podpriemernú konzumáciu dôležitých vitamínov a minerálnych látok, ako je napríklad selén a zinok. Pričom získanie týchto dvoch minerálov posilňujúcich imunitný systém je tak jednoduché! Najviac selénu získame konzumáciou orechov, zvlášť, para orechov. Na zinok sú bohaté tekvicové a slnečnicové semienka. Ak pridáme aj machovku, ktorá je plná vitamínu C, máme skvelú desiatu, ktorou pomáhame svojmu zdraviu viac, ako zobaním tabliet a práškov.

 

Netreba hltať každé ráno veľa vitamínových tabletiek.
Nasypte si do škatuľky hrsť orechov, semienok a ovocia.
Zabezpečia Vám prísun vitamínov po celý deň!
Návrh bez názvu-4