Košík

(0)
Zavrieť

V košíku nemáte žiadny tovar.

Desiatový seriál: Ľahká desiata pre vegánov

17. 6. | 7006× prečítané | 2 minúty čítania


„Nevyhováraj sa a dopraj si poriadnu desiatu!“ Už ste to niekedy počuli? Aj keď jete vegánsky, dá sa s desiatou čarovať bez obmedzenia, uvidíte. Stačí sa inšpirovať našimi tipmi na ľahké vegánske jedlá. Sú perfektné nielen na leto a nemusia sa ich báť dokonca ani nevegáni. S praktickým desiatonosičom ich budete mať navyše vždy po ruke, či už vyrážate s deťmi k bazénu, na dovolenku do hôr alebo na prechádzku k najbližšiemu rybníku.

Zdieľať



Desiatový seriál: Ľahká desiata pre vegánov

Hummus so zeleninou, orieškami a semienkami

Miesto nátierok, ktoré v lete bez chladničky nevydržia ani pól hodiny, vyskúšajte radšej hummus. Chutí dobre, nemusíte sa báť. Je to vlastne cícerová nátierka, ktorá v sebe vo svojej najčistejšej podobe neobsahuje žiadne rýchlo sa kaziace suroviny. Preto je ideálny napríklad na výlet! Klíčky a zelenina dodajú potrebné vitamíny a orechy poriadne chrúmanie.

Čím naplniť desiatonosič:

  1. cícerový hummus 50 g
  2. mrkva a paprika nakrájaná na prúžky 100 g
  3. MYX Exclusivka 20 g
  4. naklíčené semienka 15 g

*množstvo je uvedené na 2 desiaty

Orientačné nutričné hodnoty tejto desiaty

energia: 1364 kj / 325 kcal
Tuky28,7 g
   z toho nasýtené mastné kyseliny3,6 g 
Sacharidy15 g
   z toho cukry4,7 g
Vláknina1,9 g
Bielkoviny6,2 g
Soľ0,2 g

Cestoviny s pestom a čerstvou zeleninou

Premýšľate, ako pri vegánskej strave navýšiť príjem bielkovín? Ideálnym kandidátom sú naše vegánskej proteínové cestoviny. Varia sa rovnako dlho ako tie obyčajné a navyše obsahujú veľa bielkovín. S pestom tvoria dokonalú dvojku a doplniť ich odporúčame aj čerstvými cherry paradajkami. V chladnejších dňoch si do škatuľky prihoďte ešte hrsť kvalitnej belgickej čokolády, v sparných dňoch zas chuť na sladké hravo zaženiete sušeným ovocím.

Čím naplniť desiatonosič:

  1. vegan proteínové cestoviny 100 g
  2. bazalkové pesto s píniami 20 g
  3. cherry paradajky 40 g
  4. belgická vegan horká čokoláda 10 g

*množstvo je uvedené na 2 desiaty

Orientačné nutričné hodnoty tejto desiaty

energiA: 1390 kj / 331 kcal
Tuky17,3 g
   z toho nasýtené mastné kyseliny4,9 g 
Sacharidy30,9 g
   z toho cukry7 g
Vláknina3 g
Bílkoviny12,2 g
Soľ0,4 g

Či už žijete vegánsky, alebo len chcete odľahčiť jedálniček, nezabudnite si strážiť vyvážený príjem všetkých markonutrientov – cukrov, tukov a bielkovín. Chcete vedieť, ako desiatovať, aby mal váš mozog celý deň dostatok energie? Prečítajte si naše tipy!

Čítajte tiež

Jedlo je láska. Oslávte Valentín zmyselnými dobrotami

Jedlo je láska. Oslávte Valentín zmyselnými dobrotami

25.01.24 | 8013× prečítané | 4 minúty

Ako na klíčenie?

Ako na klíčenie?

15.01.24 | 71616× prečítané | 8 minút

Páči sa Vám článok

Prihláste sa k odberu a dostávajte ďalšie zaujímavé články do e-mailu každý týždeň

Odoberať

Kam ďalej?

zavrieť

Prihlásenie pomocou e-mailu

Zabudli ste heslo?