Desiatový seriál: zdravo do školy

 

Nestíhate? S desiatonosičom budete mať zdravú desiatu pre deti pripravenú za 30 sekúnd. Nasypete, zaskrutkujete a prihodíte do batôžka! Stačí ju naplniť orechmi a sušeným ovocím bez pridaného cukru a je to. A ak chcete svojim deťom dopriať niečo parádnejšie, inšpirujte sa našimi receptami! Rýchle a zdravé desiaty do školy sú hračka, neveríte?

 

rychla-svacina-pro-deti-do-skoly

 Náš desiatonosič je vodotesný. Nemusíte sa tak báť, že by deťom v aktovke pretiekol.
 

Deti sú našou budúcnosťou, a preto by sme nemali zabúdať na ich vyváženú stravu. Ideálne je byť dieťaťu vzorom a zabezpečiť mu prístup k prirodzene zdravým a kvalitným potravinám. Však to poznáte, čo sa v mladosti naučíš ...

Lenže je to niekedy ťažké. Večne nevieme, kde nám hlava stojí, a obzvlášť v čase, keď dieťa začne chodiť do školy, do krúžkov alebo len tak s kamarátom na výlety, je potrebné mu denne chystať jedlo so sebou. K tomu sa nám osvedčil náš desiatonosič. Prípravu desiat výrazne zjednoduší, je skladný a vďaka pevnému skrutkovaciemu závitu nepretečie do aktovky, ani keď bude hore nohami.

 

Slaná desiata: zdravá nátierka

Keď sa povie vajíčková nátierka, nemusí to hneď znamenať plno majonézy a nezdravých tukov. Stačí si ju pripraviť doma v odľahčenej verzii. Namiesto majonézy pridáte jogurt a farbu a vitamíny dodáte jemne nastrúhanou mrkvou. Takúto kvalitnú nátierku si potom môžu dopriať ako dospelí, tak deti.

 

svacina-pro-deti-pomazanka-zdrave

 Ľahkú vajíčkovú nátierku rozžiari jemne nastrúhaná mrkva.

Čím naplniť krabičku?

  1. vajíčková nátierka 30 g
    (natvrdo uvarené nastrúhané vajcia, jemne nastrúhaná mrkva, plátok zmäknutého masla, lyžica bieleho jogurtu, soľ, prípadne kurkuma)
  2. celozrnný chlieb 40 g
  3. mrazom sušené maliny 5 g

 

Tip!

Chleba nakrájaný na tenké plátky sa zmestí do produktívnej krabičky a navyše dieťaťu oživí desiatu tým, že si ho bude do nátierky samo namáčať.

 

Orientačné nutričné hodnoty tejto desiaty

 cz-slana-svacina-pro-deti-do-skoly 

Sladká raw desiata

Sladká desiata sa hodí skôr na športové podujatia vzhľadom k vyššej energetickej denzite (celkovej energetickej hodnote desiaty) a vyššiemu obsahu jednoduchých sacharidov. Pokiaľ chcete svoju ratolesť naučiť maškrtiť zdravo, RAW guličky by v repertoári dobrôt nemali chýbať. Sú variabilné a jednoduché na prípravu – len zmiešate to, čo deťom najviac chutí.

 

sladka-svacina-pro-skolaky 

 Raw guličky sú zásobárňou energie i chuti. Doplňte ich sladkými čučoriedkami.

Čím naplniť krabičku?

  1. RAW guličky 60 g
    (hmota z
    datľovej pasty, mletých orieškov a drvených ovsených vločiek, obalené v kokose, prípadne orechovej drti)
  2. čučoriedky 30 g

Tip!

Pokiaľ chcete vašim raw guličkám dodať sviežosť, vymeňte mleté ​​oriešky za prášok z mrazom sušeného ovocia. Guličkám dodáte sladučkú ovocnú príchuť a úplne nový rozmer!

 

Orientačné nutričné hodnoty tejto desiaty

 cz-sladka-svacina-pro-deti-do-skoly

Na čo sa zamerať pri príprave desiat pre deti? 

  • Množstvo nemusí byť vôbec strašiakom. Ak vynecháme priemyselne spracované potraviny, sladkosti a sladké nápoje z detského jedálnička, môžeme si byť istí, že si dieťa zvolí ideálne množstvo samo.
  • Dôležitá sú hlavne kvalitné raňajky doma, desiata potom môže byť už len drobnejšia.
  • Základom desiaty by malo byť čerstvé ovocie. Ak je dieťa hladnejšie (hlavne v období rastových skokov), môžeme desiaty obohacovať sušeným ovocím a orieškami, pridávať mliečne výrobky a celozrnné pečivo. To platí aj pre väčšie deti.
  • S desiatou stojí za to sa vyhrať. Pokiaľ bude pestrá, deti sa na ňu budú tešiť samy od seba. Nebudú ju potom nechávať nezjedenú v aktovke, zatiaľ čo si budú chodiť do bufetu pre sladkosti.

 

 

logo_small