Desiatový seriál: Ľahká desiata pre vegánov

 

„Nevyhováraj sa a dopraj si poriadnu desiatu!“ Už ste to niekedy počuli? Aj keď jete vegánsky, dá sa s desiatou čarovať bez obmedzenia, uvidíte. Stačí sa inšpirovať našimi tipmi na ľahké vegánske jedlá. Sú perfektné nielen na leto a nemusia sa ich báť dokonca ani nevegáni. S praktickým desiatonosičom ich budete mať navyše vždy po ruke, či už vyrážate s deťmi k bazénu, na dovolenku do hôr alebo na prechádzku k najbližšiemu rybníku.

 
svacina-pro-vegany 
 

Hummus so zeleninou, orieškami a semienkami

Miesto nátierok, ktoré v lete bez chladničky nevydržia ani pól hodiny, vyskúšajte radšej hummus. Chutí dobre, nemusíte sa báť. Je to vlastne cícerová nátierka, ktorá v sebe vo svojej najčistejšej podobe neobsahuje žiadne rýchlo sa kaziace suroviny. Preto je ideálny napríklad na výlet! Klíčky a zelenina dodajú potrebné vitamíny a orechy poriadne chrúmanie.

 
svacina-hummus
 

Čím naplniť desiatonosič:

  1. cícerový hummus 50 g
  2. mrkva a paprika nakrájaná na prúžky 100 g
  3. MYX Exclusivka 20 g
  4. naklíčené semienka 15 g

*množstvo je uvedené na 2 desiaty

Tip!

Neviete ako na klíčenie? Prečítajte si náš podrobný článok

 

Orientačné nutričné hodnoty tejto desiaty

sk_svacina-pro-vegany

 

Cestoviny s pestom a čerstvou zeleninou

Premýšľate, ako pri vegánskej strave navýšiť príjem bielkovín? Ideálnym kandidátom sú naše vegánskej proteínové cestoviny. Varia sa rovnako dlho ako tie obyčajné a navyše obsahujú veľa bielkovín. S pestom tvoria dokonalú dvojku a doplniť ich odporúčame aj čerstvými cherry paradajkami. V chladnejších dňoch si do škatuľky prihoďte ešte hrsť kvalitnej belgickej čokolády, v sparných dňoch zas chuť na sladké hravo zaženiete sušeným ovocím.

 
veganske-testoviny-svacina
 

Čím naplniť desiatonosič: 

  1. vegan proteínové cestoviny 100 g
  2. bazalkové pesto s píniami 20 g
  3. cherry paradajky 40 g
  4. belgická vegan horká čokoláda 10 g

*množstvo je uvedené na 2 desiaty

Tip!

Váhate, ktoré proteínové cestoviny si vybrať? Poradíme

 

Orientačné nutričné hodnoty tejto desiaty

sk_testoviny-pro-vegany 

Či už žijete vegánsky, alebo len chcete odľahčiť jedálniček, nezabudnite si strážiť vyvážený príjem všetkých markonutrientov – cukrov, tukov a bielkovín. Chcete vedieť, ako desiatovať, aby mal váš mozog celý deň dostatok energie? Prečítajte si naše tipy!

 

 

logo_small