🎉 Oslava 10 rokov už len do nedele. Chrumkajte párty dobroty s 10% ZĽAVOU! 🎈

Košík

(0)
Zavrieť

V košíku nemáte žiadny tovar.

Desiatový seriál: olovrant pre bežcov

12. 1. | 2076× prečítané


Vybiehate z práce alebo zo školy rovno do terénu? Alebo si snáď svoj tréning odbehnete hneď ráno? Je jedno, či vás to k športu viac ťahá ráno, alebo popoludní, potrebnú energiu by ste mali poctivo dopĺňať v priebehu celého dňa. Ťažké jedlá a zvyšky od obeda ale nebudú pri behaní to pravé orechové. Ako desiatujú bežci? A čo je ideálna desiata pred behaním aj po ňom?

Zdieľať



Desiatový seriál: olovrant pre bežcov

Čo desiatujú bežci?

Veľa užitočných rád a tipov ohľadom vhodného jedálnička pre športovcov aj o tom, kedy je najlepšie jesť pred tréningom a po ňom, sme podrobne rozobrali v článkoch:


Teraz sa zameriame na to, na čo by ste mali myslieť pri príprave desiaty, ak ste vášniví bežci a bez pár kilometrov denne sa necítite vo svojej koži.

Na čo myslieť pri príprave desiaty?

  • Vaša desiata môže mať o niečo väčšiu energetickú hodnotu (závisí to samozrejme na dĺžke a intenzite tréningov).
  • Úplne kľúčovým nutrientom pre bežcov sú sacharidy. Tie by mala obsahovať aj desiata. Pokiaľ bezprostredne po desiate nenasleduje tréning, voľte radšej komplexné sacharidy (tzv. polysacharidy) v obilninách, prípadne cukry z ovocia (fruktózu).
  • Nezabúdajte ani na dostatok bielkovín počas dňa. Pokiaľ ich máte v jedálničku skôr nižšie množstvo, dajte si na desiatu mliečny výrobok.
  • Ak desiatute menej ako 2 hodiny pred tréningom, dajte si ľahšiu desiatu, po ktorej vám nebude ťažko. Ideálnou desiatou sú v tomto prípade banány, sušené ovocie, ovocné pyré a výživa, športové raw tyčinky.
  • Pokiaľ naopak desiatute ihneď po tréningu, pridajte aj proteín. Skvelou voľbou je mliečna ryža alebo ryžové chlebíčky s orechovou pastou.
Desiatonosič je praktická krabička na desiatu – nepretečie, je vhodná aj do umývačky a vybrať si môžete z niekoľkých farieb.

Desiata pred tréningom

Pokiaľ si chcete prakticky zabaliť desiatu pred tréningom, postačia vám 2 alebo 3 krabičky z desiatonosiča. To je jeho obrovská výhoda. Môžete si ho poskladať každý deň inak! Jednou z najrýchlejších, najpraktickejších a najefektívnejších predtréningových desiat je sušené ovocie s trochou horkej čokolády. Veľmi jednoduchým a kompaktným riešením desiaty tesne pred tréningom je napríklad aj banánová tyčinka.

Čím naplniť krabičku?

Orientačné nutričné ​​hodnoty tejto desiaty

Energie 1020 kJ / 245 KCAL
Tuky  6,2 g
z toho nasýtené mastné kyseliny  3,8 g
Sacharidy  43,3 g
z toho cukry  28,5 g
Vláknina  3,8 g
Bielkoviny  2,5 g
Soľ  0,06 g

Desiata v priebehu dňa

Kombinácia mliečneho výrobku a komplexných sacharidov v ovsených vločkách je skvelým variantom práve pre bežcov. Pripravte si ovsenú kašu v mlieku a pridajte niekoľko kvapiek mandľovej pasty. Tak bude postarané o proteíny aj dokonalú chuť vašej desiaty. 

Sladká svaina do kancelárie

Čím naplniť krabičku?

*Uvedené množstvo je pre 2 desiaty. 

Orientačné nutričné ​​hodnoty tejto desiaty

Energie 1823 kJ / 435 KCAL
Tuky  18,9 g
z toho nasýtené mastné kyseliny  6,2 g
Sacharidy  52,2 g
z toho cukry  25,1 g
Vláknina  6,7 g
Bielkoviny  12 g
Soľ  0,17 g

Nie ste si stále istí, či je desiatonosič pre vás? Uvidíte, že akonáhle ho raz vezmete so sebou, už nebudete chcieť meniť. Postará sa o desiatu počas dňa, ale vziať ho môžete aj do tašky na tréning. Nezaberie veľa miesta, je elegantný a variabilný. A keď do neho náhodou nasypete o niečo viac orieškov alebo sušeného ovocia, môžete sa bezstarostne podeliť so svojimi sparing partnermi.

Čítajte tiež

Páči sa Vám článok

Prihláste sa k odberu a dostávajte ďalšie zaujímavé články do e-mailu každý týždeň

Odoberať

Kam ďalej?

zavrieť

Prihlásenie pomocou e-mailu

Zabudli ste heslo?